Business English

전화할때 유용한표현(1)

뭐야닝겐 2008. 12. 8. 17:49
 *Picking up the phone
 - Good morning,(company name). How can I help you?
   (안녕하십니까, --입니다. 어떻게 도와드릴까요?)
 - Hello, (company name). May I help you?
   (안녕하세요, --입니다. 도와드릴까요?)
 * Initiating a Call
 - Hello. This is (name) of (company).
   (안녕하십니까. --회사의 --입니다.)
 - May I speak to Ms.____, please?
   (Ms.--와 통화할 수 있을까요?)
 - I'd like to speak to/with Mr.____, please.
   (Mr.--와 통화하고 싶습니다.)
 * Being Understood
 - Speaking.
   (말씀하십시오)
 - Just a moment, please, and I'll get her.
   (잠시만 기다리십시오, 그녀를 바꿔드릴께요.)
- Just a minute please, I'll put you through.
   (잠시만 기다리십시오, 연결해드리겠습니다.)
- I'm sorry, but he is not here right now. Can I take a message?
   (죄송합니다만 그는 지금 여기 없습니다. 메시지를 남길까요?)
- I'm sorry, but she is on another line right now.
   Can you please hold?
   (죄송합니다만 그녀는 지금 통화중입니다. 기다리시겠습니까?)
 * Asking for Name and Number
 - I'm sorry, but she's not here right now. If you give me your
   name and number, I'll ask her to call you back.
   (죄송합니다만 그녀는 지금 여기에 없습니다.
   성함과 전화번호를 주시면 그녀에게 전화하라고 하겠습니다.)
 * Offering to Take a Message(Receiver)
 - May I take a message?
   (메시지를 남기시겠습니까?)
 - Would you like me to give him a message?
   (그에게 메시지를 전해드릴까요?)
 - Would you like to leave a message?
   (메시지를 남기시겠습니까?)
 * Leaving a Message(Caller)
 - May I leave a message?
   (메시지를 남길 수 있을까요?)
 - Could you take a message?
   (메시지를 남겨도 될까요?)
 - Could you give her a message?
   (그녀에게 메시지를 전해주실 수 있습니까?)
 * Checking Details
 - What's your telephone number, Mr./Ms.____?
   (전화번호가 어떻게 되십니까?)
 - Could you tell me your number?
   (전화번호를 알려주시겠습니까?)
 - Could I have your name/company name, please?
   (당신의 성함/회사명을 알려주십시오.)
 - Could you spell that, please?
   (철자를 불러주시겠습니까?)
 - Could you spell your first/last name, please?
   (당신의 성/이름의 철자를 말해주시겠습니까?)
 - How do you spell that?
  (철자가 어떻게 되죠?)
 * Transferring Calls
 - Just a moment, please.
   (잠시만 기다리십시오.)
 - I'll put you through to the ____section.
   (___부서로 돌려드리겠습니다.)
 - I'll transfer your call to Mr./Ms.____.
   (___게 돌려드리겠습니다.)
 - I'll put you through to someone who can help you.
   (당신을 도와드릴 분께 돌려드리겠습니다.)
* Requesting a Call Transfer
 - Could you put me through to Mr./Ms.____,please?
   (___씨께 연결해주시겠습니까?)
 - Could you connect me with the section
   where I can get information on.....?
   (제가 안내 받을 수 있는 부서로 연결해 주시겠습니까?)
 - I'd like speak with someone who can give me information about...
   (안내를 해줄 수 있는 분과 통화하고 싶습니다.).